Nasza podstawa to

Badania i analizy

Działania opieramy na danych

Rzetelne badania to klucz do innowacji

Badania odgrywają kluczową rolę w procesie projektowania innowacji społecznych. Są niezbędne do zrozumienia kontekstu wyzwań, identyfikacji problemów i potrzeb interesariuszy. Pozwalają zebrać dane będące fundamentem skutecznych, nowatorskich rozwiązań. Służą też do testowania i ewaluacji wdrażanych innowacji. Pozwala to na dostosowywanie rozwiązań do zmieniających się warunków i potrzeb społecznych i ich udoskonalanie.

Blisko odbiorców

Konsultacje angażują obywateli w tworzenie rozwiązań

Celem tych konsultacji jest zbieranie opinii, pomysłów oraz potrzeb od osób, których bezpośrednio dotyczą planowane zmiany. Dzięki temu konsultacje wspierają współtworzenie innowacji, które są bardziej dostosowane do realnych wyzwań społecznych, a ich skuteczność i akceptacja w praktyce znacznie wzrasta.

Zebrane dane z tych konsultacji są starannie badane i interpretowane. Dzięki analizie możemy dokładnie określić istniejące problemy i możliwości. Dowiadujemy się także, które kwestie wymagają szczególnej uwagi.

W „Synergii” nasze działania innowacyjne zaczynamy w „żywym laboratorium” (Living Lab), gdzie prace nad innowacją rozpoczynają się od diagnozy koncentrując się na dokładnym badaniu sytuacji społecznej. Dzięki temu procesowi możemy zidentyfikować najbardziej palące potrzeby i skoncentrować się na działaniach, które przyniosą największą wartość dla społeczności. Diagnoza stanowi fundament, na którym budowane są innowacje społeczne, a jej rzetelne przeprowadzenie gwarantuje, że tworzone rozwiązania będą skuteczne i społecznie akceptowane.

W procesie projektowania innowacji realizujemy badania, by zrozumieć potrzeby społeczne, zdiagnozować problemy i wskazać obszary, które wymagają interwencji.

Etnograficzne badania terenowe

Etnograficzne badania terenowe polegają na analizie życia codziennego określonych grup społecznych poprzez bezpośrednią obserwację i uczestnictwo. Pozwalają nam lepiej zrozumieć kontekst kulturowy i społeczny, w którym innowacje będą wdrażane.

Badania jakościowe

Nasze badania jakościowe skupiają się na głębokim zrozumieniu doświadczeń i opinii ludzi. Wykorzystujemy takie metody, jak wywiady pogłębione, grupy fokusowe, warsztaty kreatywne, a także obserwacje uczestniczące. Dzięki temu możemy lepiej zrozumieć problemy i wyzwania społeczne z perspektywy beneficjentów.

Analiza danych wtórnych

W analizie danych wtórnych korzystamy z dostępnych raportów, danych demograficznych, analiz rynkowych oraz badań naukowych. To pomaga nam zbudować pełniejszy obraz sytuacji społecznej i zidentyfikować istniejące już rozwiązania, które mogą posłużyć jako inspiracja do tworzenia nowych innowacji.

Badania ilościowe

Badania ilościowe polegają na zbieraniu i analizowaniu dużych ilości danych za pomocą ankiet, sondaży czy analiz statystycznych. Dzięki temu identyfikujemy trendy, zależności i skalę zjawisk społecznych.

Badania partycypacyjne

Nasze badania partycypacyjne umożliwiają bezpośrednie zaangażowanie społeczności w proces badawczy. Mieszkańcy, użytkownicy lub inne grupy interesariuszy stają się współbadaczami, co zapewnia, że tworzone przez nas rozwiązania rzeczywiście odpowiadają na realne potrzeby społeczne.

User Research

W ramach badań użytkowników (User Research) analizujemy potrzeby, zachowania i preferencje osób korzystających z naszych usług lub produktów. Kluczowe jest dla nas testowanie prototypów oraz ocena wdrożonych rozwiązań pod kątem ich użyteczności i funkcjonalności.

Badania ewaluacyjne

Badania ewaluacyjne polegają na ocenie skuteczności i efektywności wdrożonych przez nas rozwiązań innowacyjnych. Uwzględniamy przy tym ich wyniki, wpływ na beneficjentów oraz potencjalne obszary do poprawy, co pozwala nam doskonalić nasze działania.

Aktualne badania

RIKX – Ocena potencjału Platformy i rekomendacje odnośnie jej wdrażania.

Ocenia platformę Rikx jako narzędzie wspierające współpracę firm z NGO w Warszawie. Podkreśla jej potencjał, szczególnie dla średnich firm rozwijających CSR, pod warunkiem zapewnienia szerokiego wyboru projektów, intuicyjności obsługi i transparentności. Kluczowe rekomendacje obejmują promocję lokalności działań, różnorodność inicjatyw, zaangażowanie pracowników i intensywną promocję platformy, jednocześnie wskazując na ryzyka związane z ograniczonym zaufaniem do miasta i niedostatecznym wyborem projektów.

Jakie działania lokalne w kamienicy na Markowskiej 16? Raport z konsultacji społecznych.

Poznaj wyniki konsultacji społecznych z mieszkańcami Pragi Północ, dotyczące wykorzystania przestrzeni społecznej na Markowskiej 16! Raport zawiera inspirujące pomysły i potrzeby lokalnej społeczności, które pomogły ukształtować ofertę tego wyjątkowego miejsca. Kliknij, aby pobrać pełny dokument i dowiedzieć się więcej o tym, jak powstała przestrzeń na rzecz mieszkańców.